De succesvolle hybridetechniek uit de Outlander wordt nu ook toegepast op de Eclipse Cross. Met een vernieuwd ontwerp, verbeterd interieur en toegenomen bagageruimte staat er een geheel nieuwe Eclipse Cross PHEV voor u klaar.
Met een nieuwe grille en bumper, bijzonder slanke LED-koplampen en nieuw ontworpen LED-dagrijverlichting heeft de Eclipse Cross PHEV een verfijnde uitstraling gekregen. Aan de achterzijde hebben de dubbele achterruit en horizontale verlichting plaats gemaakt voor een achterklep met een enkele ruit en LED-achterlichten. Deze verandering zorgt voor een bijzonder robuust en strak ogend geheel. De Eclipse Cross PHEV is iets langer dan de benzineversie van de Eclipse Cross (+ 14 cm). Hierdoor is de inhoud van de bagageruimte ook gegroeid tot maar liefst 471 liter.
De Eclipse Cross PHEV maakt gebruik van hetzelfde unieke PHEV-systeem als de Outlander PHEV. Daarnaast is de Eclipse Cross PHEV ook voorzien van een supper all wheel control systeem waarmee de bestuurder verschillende rijmodi kan selecteren. Afhankelijk van de omstandigheden waarin wordt gereden. Zo heeft de bestuurder de keuze uit ECO en NORMAL voor normaal gebruik op de openbare weg. De modus SNOW is specifiek voor gladde wegen met ijs of sneeuw en GRAVEL voor niet geasfalteerde wegen. TARMAC is juist bedoeld voor geasfalteerde wegen onder droge omstandigheden. In deze stand wodrt de respons sneller en zal de auto directer reageren.
De Mitsubishi Eclipse Cross is voorzien van een flexibele achterbank, die 20 centimeter verschoven kan worden om meer beenruimte achterin te creëren, of juist meer bagageruimte. Dankzij de verstelbare rugleuning kan de zithouding naar wens worden aangepast.
Innovatieve technieken waken over de veiligheid van alle inzittenden. Het Lane Departure Warning systeem maakt de bestuurder erop attent wanneer de auto buiten de rijbaan dreigt te raken. Blind Spot Warning werkt samen met het Lane Change Assist en Rear Cross Traffic Alert systeem en waarschuwt wanneer voertuigen van de zij- en achterkant naderen en helpt de bestuurder bij het achteruitrijden en veranderen van rijbaan. Rear Cross Traffic Alert waarschuwt daarbij ook voor voetgangers. De Eclipse Cross is standaard uitgerust met Forward Collision Mitigation (FCM), een noodstopsysteem dat de bestuurder helpt om kop-staartbotsingen te voorkomen.
Adaptive Cruise Control brengt de auto tot stilstand wanneer een voorganger vaart mindert of zelfs stopt. Een aanraking van het gaspedaal zet de auto dan weer in beweging.
De Eclipse Cross is verkrijgbaar met voor- of vierwielaandrijving. De vierwielaandrijving maakt gebruik van Mitsubishi’s beproefde Super All Wheel Control (S-AWC) met Active Yaw Control (AYC), dat een optimale wegligging in bochten biedt en zorgt voor maximale tractie onder alle omstandigheden.
• 18 inch lichtmetalen velgen
• Achteruitrijcamera
• Active Stability & Traction Control
• Active Yaw Control (AYC)
• Hill Start Assist
• 7 SRS-airbags
• Forward Collision Mitigation
• Lane Departure Warning
• 8 inch Smartphone Link Display Audio (SDA)
• Elektronische handrem met Brake Auto Hold
• Dual-zone climate control
• Cruise Controle
• Stoelverwarming vóór
• Automatisch dimmende binnenspiegel
• Cruise control
• Privacy glass
• Licht- en regensensor
• Led-dagrijverlichting
• Mistlampen vóór
• Elektrisch verstelbare, verwarmbare en inklapbare buitenspiegels
• Keyless Operation System
• Elektronische handrem met Brake Auto Hold
• Achteruitrijcamera
• Schakelflippers
Eclipse Cross PHEV Intense: vanaf € 37.990,-
Belangrijkste standaarduitrusting Extra t.o.v. INTENSE:
• Verkeersbordenherkenning
• Rear Cross Traffic Alert
• Ultrasonic Misacceleration Mitigration System
• Led-koplampen en mistlampen
• 8 inch Smartphone Link Display Audio (SDA) met geïntegreerde TomTom navigatie
• Parkeersensoren vóór en achter
Eclipse Cross PHEV Intense + € 40.990,-
Belangrijkste standaarduitrusting Extra t.o.v.INTENSE Plus:
Eclipse Cross PHEV First Edition € 41.990,-
Belangrijkste standaarduitrusting Extra t.o.v. First Edition:
Eclipse Cross PHEV Instyle € 44.490,-
De Eclipse Cross heeft de meest geavanceerde technologieën aan boord, sommige als regelrechte primeur binnen zijn klasse. Ze zorgen voor verregaande connectiviteit en ongezien comfort voor alle inzittenden.
Via een 7”-aanraakscherm bovenop het dashboard raadpleegt de bestuurder geconnecteerde informatie, zonder de ogen van de weg te wenden. SDA ondersteunt daarvoor onder meer Apple CarPlay1. Via spraakbediening of via het SDA-aanraakscherm vraagt u routeaanwijzingen, telefoneert u, leest u tekstberichten en kiest u muziek.
Als één van de weinigen in zijn segment beschikt de Eclipse Cross over een head-up display (HUD). Dit transparant scherm in het gezichtsveld van de bestuurder geeft de belangrijkste rijgegevens weer (snelheid, aanwijzingen van het navigatiesysteem…). Zo beschikt de bestuurder sneller en veiliger over alle essentiële informatie.
De Touchpad Controller in de middenconsole is een Mitsubishi primeur en biedt een meer intuïtieve bediening dan klassieke draaiknoppen. Zo wordt bv. het audiovolume geregeld door eenvoudig met twee vingers omhoog of omlaag te vegen. De Touchpad Controller bedient ook audiobronnen zoals de radio of iPod en is compatibel met Apple CarPlay.
Dit systeem detecteert voertuigen of voetgangers op de weg. Als het systeem een dreigende aanrijding opmerkt, waarschuwt het de bestuurder met een geluidssignaal en helpt het een aanrijding voorkomen of beperkt het de schade door automatisch de remmen te activeren.
Dit systeem waarschuwt de bestuurder zodra het merkt dat de auto ongewenst van zijn rijstrook gaat afwijken.
Dit systeem waarschuwt voor voertuigen in de dode hoek van de zijspiegels. Ook ondersteunt het de bestuurder bij rijstrookwissels en bij achterwaarts manoeuvreren.
Dit systeem controleert de afstand tot voorliggers en vertraagt de Eclipse Cross indien nodig tot hun snelheid. Na remmen tot stilstand, volstaat een druk op het gaspedaal of een draai aan een knop om de auto weer te laten accelereren tot de ingestelde snelheid.
Speciaal voor de Eclipse Cross ontwikkelde Mitsubishi Motors een volledig nieuwe viercilinderbenzinemotor. Deze ultralichte aluminium 1.5 litermotor combineert stevige rijprestaties met een soepele werking. Daarvoor zorgen het in de cilinderkoppen geïntegreerde uitlaatspruitstuk, een variabele MIVEC-kleppentiming op de in- en uitlaat, een compacte turbo met elektrische wastegate tot en met holle uitlaatkleppen gevuld met natrium. Het automatische stop-startsysteem draagt bij tot de soepele werking en het lage verbruik.
Het S-AWC-systeem van Mitsubishi Motors beheert de rij- en remkrachten van de vier wielen, door het koppel te verdelen tussen de linker- en rechterwielen. Daarbij beheert het 4WD-systeem in alle omstandigheden de optimale verdeling tussen voor- en achterwielen. Het geavanceerde S-AWC-systeem van de Eclipse Cross breidt deze vierwielaandrijving uit met een actieve giercontrole met remactivering. Zo verbetert S-AWC het rijgedrag in de bochten en de stabiliteit op rechte stukken, bij rijstrookwissels of op gladde ondergronden.
Daarnaast omvat het S-AWC-systeem van de Eclipse Cross drie aandrijfmodi, die ingeschakeld worden met een knop op de middenconsole:
Naast de 4WD-uitvoering is de Eclipse Cross uiteraard ook verkrijgbaar in een versie met voorwielaandrijving (2WD).
Deze nieuwe automatische transmissie omvat een inschakelbare manuele stand in Sportmodus met acht kort gespreide verhoudingen om het potentieel van de motor optimaal te benutten. De CVT-transmissie gebruikt een nieuw getrapt schakelsysteem om een krachtig acceleratiegevoel af te leveren en het schakelgevoel van een klassieke automatische transmissie te bieden. Naast de uitvoering met automatische CVT-transmissie is de Eclipse Cross ook verkrijgbaar in een versie met een manuele 6-versnellingsbak.
Stel ons een vraag via WhatsApp of stuur een e-mail naar info@jansnelputtershoek.nl