Autoweek test Outlander Plug-in Hybride EV

De eerste elektrische auto voor het gehele gezin. Met die woorden kondigt Mitsubishi zijn Outlander PHEV aan. Geen bijtelling, geen wegenbelasting en heel veel rijden voor weinig. Met z’n vijven, plus de caravan. Dat zijn de beloften in een notendop. We reden de PHEV en waren onder de indruk.

Samenvatting van de Autoweek test:

  • Een auto ontwikkeld door ingenieurs
  • Technische mooi is de Outlander PHEV (Plug-in Hyrbid Electrical) zeker
  • Aandrijfcomponenten zijn geraffineerd weggewerkt
  • Er kan 1.500 kilo getrokken worden, je kunt dus elektrisch met de caravan op pad
  • Bijna niets aan gebruiksgemak inleveren
  • Mitsubishi verwacht dat accu’s binnen 20 jaar 40x zo goedkoop worden en 7x zo grote actieradius zal leveren
  • Garantie op de elektrische componenten: 5 jaar
  • Met 2 volle volledige ladingen per dag heeft de accu een levensduur van 10 jaar!
  • De PHEV is te koop vanaf € 43.490 voor een behoorlijke complete instapversie
  • Veel opties bpm-vrij kopen
  • benzinemotor met vermogen 85 kW (116 pk) en 2 elektromotoren van elk 60 kW (82 pk)
  • Permanente 4-wielaandrijving
  • 300 Volt lithium-Ion accupakket met 12 kWh aan capaciteit
  • Met normale 220 volt-netstroom in 4 uur op te laden. Met een snellader moet je hem in 30 minuten voor 80 procent kunnen vullen
  • Mitsubishi heeft zich ten doel gesteld een volledig zorgeloze auto te leveren, waarmee iedereen kan rijden zonder iets van de techniek te begrijpen
  • De Outlander vertoont hij een aardig lichtvoetig gedrag
  • Ondanks het fikse gewicht kun je je hoge bochtsnelheden veroorloven
  • Want doordat het accupakket en de elektromotoren zich zo laag mogelijk in de auto bevinden, ligt het zwaartepunt van de PHEV 3 centimeter lager dan dat van een een conventionele Outlander
  • De acceleratie vanuit stilstand is snel; daarmee is is rapper dan de reguliere Outlander
  • De bestuurder kan ingrijpen door de “charge mode” te kiezen tijdens het rijden
  • Je kunt de Outlander zelfs opdracht geven zijn accu’s op te laden terwijl hij stilstaat, bijvoorbeeld als je de volgende ochtend vroeg in alle stilte van de camping wilt vertrekken
  • Mitsubishi belooft een CO2-uitstoot van minder dan 49 g/km, een actieradius van om en nabij de 60 kilometer en gecombineerde van tegen de 900.
  • In juli staan ze in onze showrooms
  • Vanaf heden accepteren de dealers al orders
  • Het publiek zal binnen 5 jaar dit soort auto’s accepteren als normaal
  • Het doel om een zorgeloze elektrische auto te bieden is zeker gehaald

Klik op de button om het hele artikel van Autoweek te lezen (PDF)

[button link=”https://www.jansnelputtershoek.nl/wp-content/uploads/Autoweek-test-Outlander-PHEV.pdf”]AUTOWEEK TEST (3,5 Mb)[/button] [button link=”https://www.jansnelputtershoek.nl/outlander-phev/”]Meer informatie?[/button]

 

 



Beoordeel ons
× Hoe kan ik je helpen?