Autovisie: Outlander PHEV “gegarandeerde hit”

In de afgelopen dagen had Autovisie een (voor-productie) Outlander PHEV beschikbaar voor een korte testrit. De reacties zijn zeer positief! Conclusies:

  • Een plug-in hybride elektrisch voertuig (PHEV) als SUV is een uniek aanbod en Belastingvrij-rijden en 0% bijtelling zijn cadeautjes
  • Een volwaardige vijfzitter;
  • Levert slechts beperkte voetruimte in (vloer 4,5 cm hoger achterin) en slechts 14 liter bagageruimte (nu 463 liter) voor de PHEV-aandrijflijn;
  • Een actieradius van maar liefst 900 kilometer;
  • 60 kilometer puur elektrisch te rijden;
  • Hij mag 1500 kg trekken, heel hoog voor een EV of hybride;
  • Peddels aan het stuur om de mate van regeneratief remmen te regelen zijn een noviteit;
  • Het rijden: heel eenvoudig, heel stil, soepel en verder vooral als een Outlander. De Outlander laat zich erg makkelijk rijden en vereist geen aangepaste rijstijl. Sturen gaat precies en niet overdreven kunstmatig en ook niet te licht. De remmen zijn zeer goed te doseren; Gas geven op de snelweg en doorgaan boven de 120 km/h even enig motorgeluid en CVT-ervaring, op kruissnelheid hoor je de tweeliter niet echt meer;
  • Conclusie: “dit lijkt een gegarandeerde hit!”

Pluspunten:

+ belastingvoordelen
+ volwaardige zit- en bagageruimte
+ trekvermogen
+ geen aangepast gedrag nodig

Minpunten

– gecompliceerd eco-info systeem

Klik op de buttom om de originele tekst te lezen



Beoordeel ons
× Hoe kan ik je helpen?